قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

24 روز تا عاشورا

جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۳۷ ب.ظ

روزی حضرت حسین علیه السلام در مجلسی که معاویه نیز حضور داشت خطاب به وی فرمودند:
من فرزند آب آسمان و ریشه هاى خاک نمناکم، من فرزند کسى هستم که در بزرگوارى برجسته و شرافت والا و نیکنامى دیرین خانوادگى بر همه اهل دنیا سرور است، من فرزند کسى هستم که خشنودى او خشنودى خداى رحمان و خشم او خشم خداى رحمان است.


تا عاشورا

سپس  فرمودندند: آیا پدر تو همچون پدر من است؟ آیا پیشینه تو هم چون پیشینه من است؟
اگر بگویى نه، شکست خورده اى، و اگر بگویى آرى، دروغ گفته اى.
معاویه علیه الهاویه گفت: گفته تو درست نیست.
حضرت فرمودندند: حق روشن و آشکار است که راه  تشخیص آن کژى ندارد و خردمندان آن را مى شناسند. (1)


پانوشت:

(1) موسوعة کلمات امام حسین علیه السلام / فصل 4 / شماره 186 - برگرفته از وبلاگ حسین مداحی

(2) خداوندا از این خرمن فقط یک خوشه می خواهم / ز کنج این دل عالم فقط شش گوشه می خواهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی