قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

21 روز تا عاشورا

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۴۰ ب.ظ

گروه هایى که از جنیان شیعه نزد امام علیه السلام آمده عرض کردند: سرورا! ما پیروان و یاوران توییم هر چه خواهى فرمانمان ده، اگر فرمان دهى همه دشمنانت را هم اکنون بکشیم، خواهیم کرد.
حضرت علیه السلام آنان را دعا کرده فرمودند: آیا این آیه را (که بر جدم نازل شده) نخوانده اند: هر کجا باشید شما را مرگ در مى یابد هر چند در برج هاى استوار باشید.
و نیز اگر شما در خانه هاى خود هم بودید کسانى که کشته شدن بر آنان نوشته شده قطعا به سوى قتلگاه هاى خویش مى رفتند.



و اگر من در جاى خود بمانم و به جهاد نروم این خلق شب زده به چه آزموده شوند؟ و چه کسى در مشهد شهادت من (در کربلا) جاى گزیند؟ خدا در آن روز که زمین را گسترانید، آن جا را براى من برگزید و آن را پناه شیعیانم قرار داد. آن جا در دنیا و آخرت امان آنان است. شما جنیان ! در روز شنبه (روز عاشورا) نزد من آیید که در آخر آن روز (در حالى که کسى از خویشان و برادران و خاندانم نمانده تا آهنگ کشتنش را کنند) مرا مى کشند و سر مرا براى یزید مى برند.
آنان عرض کردند: اى حبیب خدا و فرزند حبیب خدا! اگر پیروى از فرمان تو واجب نبود که نمى توانیم از آن سرپیچى کنیم، همه دشمنانت را (پیش ‍ از آنکه به تو دست یابند) مى کشتیم.
امام علیه السلام فرمودند: به خدا ما بر ایشان از شما تواناتریم و لیکن  صبر مى کنیم؛ تا کسى که  باید  هلاک شود با دلیلى روشن هلاک گردد، و کسى که باید زنده ماند، با دلیلى روشن زنده بماند.

  • رضا میران بیگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی