قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

قول سدید

بسم الله الرحمن الرحیم

تا کی مداومت بر یک عمل بکنیم؟

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۷:۵۸ ب.ظ

کلام جاودان


ذکری برتر از خدمتکار

یک کار خوبی که می­ کنید گفتند حداقل یک سال بکنید. یک کار خوبی می کنید، یک کلمه خوبی می گویید، یک ذکری...
شما مثلا فرض کن روزی صدبار لا اله الا الله بگویید، یک ذکر مختصری است دیگر. خیلی هم خوب است. این را حداقل یک سال بگوییم. اگر یاد گرفتیم، حداقل یک سال بگوییم.
این حداقل­ است وگرنه تمام عمر بهتر است. روایتی در رابطه با امیرالمؤمنین علیه السلام هست. این که جریان چه بود مقدماتش طولانی است. حضرت صدیقه سلام الله علیها فرموده بودند که آقا یک کمک کاری، خدمتگزاری به ما بدهید که در کارهای خانه کمک کند. خیلی بار سنگین است. ایشان این را خدمت پدر عرض کرد و آمد. حالا پدرشان تشریف آوردند برای جواب این حرف آمدند خانه، فرمودند یک چیز بهتر به شما یاد بدهم؟ گفته بودند که کار خانه سنگین است یک خدمتگزار به من مرحمت کنید. فرمودند که یک چیز بهتر یادتان بدهم؟ شب وقتی می خواهید بخوابید، سی و چهار بار الله اکبر، سی و سه بار الحمدلله، سی و سه مرتبه سبحان الله را بگویید.
خیلی خوشحال شدند. معلوم شد؟ خیلی خوشحال شدند. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند که من تمام عمر این را ترک نکردم. وقتی چیزی را یاد گرفتند تا آخر انجام می­ دهند.


پانوشت:

خواب راحت نکند آن که دلش بیدار است / ما شبی صبح نکردیم به بیداری دل

  • رضا میران بیگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی